Tuesday, October 20, 2009



hehe.. gambo lame.. mase ni slim2 lagi.. hik2! skang bulat dah.. takmo tulis panjang2 lg la, da pnat.. lg pun, ni gambo free hair, kang kene kutok plak huu~



ha.... ni plak adik aku.. baru je 9 taon.. tapi kalao bab melawa ni, kalah dak dsk.. gler over.. pastu ble tngok crmin, kompom gadoh ngan mak aku sbb msing2 nak tngok crmin.. mcam la tu je crmin yang de kat umah aku.. msing2 tak nak mengalah.. pening2.......


hehe..
ni plak gambo pakwe aku..
ncem x???? hik2!
kalao dia bukak blog aku ni kompom bangge gler..
eh! tak nak tulis over2 lah satgi kena gam plak..
pe2 pun, nsem plak langsir kaler biru tu..
hehe..

TERANIAYA!!!!

huhu..
ni la gambo teraniaya..
de ke patot orang tu wat gambo aku gini..
tapi tak pelah, yang wat tu pun orang yang aku sayang..
tak kan nak marah plak..
tengok la puas2 ea..
nak gelak pun gelak lah, aku rela..
sob2.. huuuu~

Monday, October 5, 2009


"IBARAT mati hidup semula. Kepala saya berdarah terkena serpihan batu� tapi sakit tidak begitu terasa. Terperangkap dalam kegelapan di celah runtuhan konkrit dan beberapa kali pengsan sangat menakutkan.

"Suasana sangat gelap dengan udara berdebu menyebabkan saya sukar bernafas. Rasanya seperti dalam kubur, tetapi belum lagi mati.

"Tempoh tiga hari sebelum diselamatkan umpama dalam kubur sementara menunggu perhitungan malaikat," kata Raza Marlis Mohd, jurujual kedai solek yang berjaya diselamatkan dari runtuhan Gedung Beli Belah Ramayana, di sini kelmarin.


Mengimbau kembali kejadian, Raza Marlis, 25, berkata, dia sedang menunggu pelanggan di tingkat tiga gedung itu apabila merasa gegaran kuat dan berlari ke tangga untuk menyelamatkan diri.

Bagaimanapun, sebaik tiba di kawasan itu, dia terjatuh bersama puluhan lagi mangsa kerana bangunan mulai runtuh, menyebabkannya pengsan kerana terhantuk batu.

"Saya tidak tahu berapa lama saya pengsan. Apabila tersedar, saya hanya menangis dan menjerit meminta tolong sebelum pengsan sekali lagi.

"Masa berlalu sangat lambat dan akhirnya saya mendengar bunyi orang menjerit di luar. Ketika itu saya rasa peluang untuk hidup kembali bercahaya dan membalas jeritan mereka dengan meminta tolong.

"Namun, proses itu terlalu lama sehingga saya terasa sangat letih dan hampir putus asa sehingga pengsan sekali lagi," katanya ketika ditemui di katil Rumah Sakit Tentera, di sini semalam.

Beliau yang masih trauma dan menangis ketika menceritakan kisahnya menerima 20 jahitan di belakang kepala selain luka pada badan dan muka.

Raza Marlis berjaya dibawa keluar pasukan mencari dan menyelamat (SAR) yang terdengar dia menjerit meminta tolong ketika operasi di celah bangunan yang sebahagian besarnya runtuh pada jam 5.30 petang kelmarin.

Turut ditemui bersamanya, mayat empat wanita yang mati akibat cedera parah dihempap runtuhan konkrit. Pasukan SAR sehingga semalam masih menjalankan operasi di kawasan runtuhan berkenaan bagi mencari mangsa.

Sementara itu, kakaknya, Zarmairi, 27, berkata selepas dua hari menunggu di perkarangan runtuhan bangunan itu tanpa ada berita mengenai adiknya, beliau mulai hilang harapan.

"Saya tidak menyangka tubuh yang diangkat keluar dari kawasan runtuhan itu semalam (kelmarin) adik saya apabila diberitahu petugas penyelamat," katanya sebak.


selamat hari raya.....aku raya bukan main happy lg..lg2 x ada assignment nk kna wt..sayang aku kat pensyarah..hahaha..aku ni memang tomeykan??sapa tak puas hati dengan kenyataan aku,sila jumpa aku ye...ini gambar sebelum makan lemang..bilo dah makan lomang,lain rupo eh..maleh nk kuarkan gambar tu..tkut menyosal nk bukak blog den ni...paham2 sendirilah..gambar family den x upload lg..sok2 luso kalu ada maso den wat lebih gempak lg..mesti kowang muak kan dengan aksi2 aku yang terlebih sudah...tp ini aku..dak tomey poli PD...
uwekkk..

pengenalan tentang ku...


susahnya aku nak buat blog ni..bertahun rasanya..kalau tanam potai,dah tumbuhlah buah eh...tapi kerana pelajaran kan..nak wt cmne?hehehe..ini gambar aku..tomey x??jangan marah..nak kenal aku sapa,aku aina atau lebih dikenali ain..tp owg muadzam je yg knl nama tu..
kawan2 panggil aku jong..hehe,tp sapa yg panggil aku dengan nama tu,tak panjang umo lah nmpknya..aku dok kt n.9.aku bwu je dlm blog ni..juz cket2 je aku tau pasal internet..aku ada group kat politek,ada 7 owang..sape2 nak cri gaduh,pk55 kali..bkn pe,group aku terdiri drpd org2 yg kuat..kuat apa jagn tnye...tengok sndirila t..aku ni je,habis control masa tgkp gmbar..tp yg penting i'm cute...huhuhu,jgn jeles..